Учитель готується до гарного уроку все життя... Така духовна і філософська основа нашого фаху і технологія нашої праці. В.О.Сухомлинський

пʼятниця, 5 серпня 2016 р.

З 1 вересня введуть нові програмами для початкової школи


4 серпня колегія МОН ухвалила 13 оновлених програм для початкової школи (1–4 класів). Вони будуть чинними вже з 1 вересня.

Програми разом з оновленими методичними рекомендаціями і критеріями оцінювання мають бути обговорені на серпневих вчительських конференціях.

— Нам треба привернути увагу вчителів – і навчити їх працювати з цими програмами. Тому що підручники залишаються ті самі, стандарти навчання ті самі, і корекція програм зроблена в межах стандарту.У серпні в кожній області відбудуться конференції для вчителів, які мають три головні питання: готовність до нового навчального року, концепція нової української школи, яку ми презентуватимемо, та програми початкової школи, – розповіла міністр освіти і науки Лілія Гриневич в інтерв’ю «Українській правді. Життя».

В оновленнях програм не буде найбільш травматичних для дітей підходів у навчанні. Учні початкових класів не читатимуть на швидкість, не здаватимуть нормативів на фізкультурі.

Батьків проситимуть повідомляти, якщо вчителі відмовляютимуться навчати за оновленими програмами.

— Не можна скочуватися в крайність, коли батьки диктують вчителеві, як навчати дітей, тому що кожен має займатися своєю справою. Але займатися своєю справою треба професійно і кваліфіковано. Тому методичні рекомендації до оновлених програм будуть суттєво осучаснені. І вчителі мають їх виконувати. Батьки зможуть апелювати до цього документу, коли бачитимуть, що вчитель порушує їх, –зауважила Гриневич.

Серед нововведень – велика кількість сучасних українських письменників до прочитання дітям. МОН також шукатиме можливість надрукувати хрестоматію з української літератури для початкової школи.

— У нас була система координат, були принципи якими ми керувалися. Йдеться про видалення з програм зайвої інформації, усунення дублювання, відбір найбільш важливих тем та їх логічний виклад, а також запровадження компетентністного підходу. Найважливішим для нас було підняти якість освіти, а не якимось чином її опустити. Тому ми залишили якісні показники – що має вміти дитина, але в цих програмах змінили дорогу до їх досягнення, – зазначила Лілія Гриневич.

Найближчим часом до оновлених програм в МОН підготують вимоги до оцінювання досягнень учнів та методичні рекомендації.

Ці зміни включатимуть виконання завдань олівцем для молодших класів, вчителі не писатимуть червоною ручкою, а система оцінювання молодших учнів враховуватиме вікові особливості.

Презентацію щодо оновлених програм можна переглянути за посиланням

Немає коментарів:

Дописати коментар